طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با استفاده از روش های مختلفی امکان پذیر است ولی بسیاری از افرادی که به وب سایت نیاز دارند، از روش های طراحی اطلاعی ندارند. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از بزرگ ترین ابزار طراحی سایت آشنا کنیم یعنی طراحی سایت با وردپرس . پس با ما همراه باشید.

سیستم مدیریت محتوا

CMS یا سیستم مدیریت محتوا یک نرم افزار مدیریت محتوای تحت وب می باشد که با استفاده از آن میتوانید تمام اطلاعات یک وبسایت را کنترل کنید. با استفاده از این سیستم دیگر شما نیاز به یادگیری دانش طراحی سایت و کد نویسی ندارید و به راحتی می توانید وبسایت را مدیریت کنید. یکی از محبوب ترین و بزرگ ترین سیستم مدیریت محتوا، وردپرس است.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که بر پایه زبان PHP نوشته شده است. وردپرس با استفاده از پایگاه داده MySql  مدیریت می شود که امکانات بسیار زیاد و رایگانی را در اختیار شما قرار میدهد.

وردپرس به صورت رسمی از سال 2004 شروع به فعالیت کرده است و هر روز پیشرفت های بزرگی را به ثبت میرساند. وبسایت های مطرح دنیا و کشور ایران از این سیستم مدیریت محتوا استفاده میکنند.

چند نمونه از وب سایت هایی ایرانی و خارجی که از وردپرس استفاده میکنند شامل:

  • شرکت خودرو سازی مرسدس بنز
  • شرکت فضانوردی ناسا
  • شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی شاتل
  • شرکت خدمات حسابداری هلو

و بسیاری از شرکت های مطرح دنیا و ایران از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنند.

چرا وردپرس؟

وردپرس توسط چند صد نفر برنامه نویس مطرح دنیا اداره می شود و هر لحظه در حال آپدیت و رفع مشکلات به وجود آمده در سیستم مدیریت محتوا هستند. اگر شما کد نویسی سایت را به صورت دستی شروع کرده اید در مواجه با باگ ها و مشکلات پیش آمده در سایت باید چندین ساعت زمان صرف کنید تا مشکل را پیدا و رفع کنید.

در وردپرس اگر باگ و مشکلی به وجود بیاید خیلی سریع رفع و آپدیت مربوطه ارائه خواهد شد تا سایت شما در 24 ساعت شبانه روز بدون قطعی و مشکل کار کند.

3 مورد از ویژگی های طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس مزیت های بسیاری زیادی دارد و ما در این جا سه مورد مهم و کاربردی را بررسی خواهیم کرد.

1.یادگیری سریع و آسان طراحی سایت با وردپرس

به دلیل محبوبیت بالای سیستم مدیریت محتوای وردپرس، آموزش های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که با یک سرچ ساده میتوانید با ابزار های وردپرس آشنا شوید. یادگیری کاربرد ابزار های موجود در سیستم مدیریت محتوای وردپری بسیار آسان تر و راحت تر از یادگیری دانش کد نویسی طراحی سایت می باشد.

2.سئو پیشرفته وردپرس

با یک سرچ ساده در گوگل سایت هایی که رتبه بالایی در جستجو دارند را پیدا کنید، مشاهده خواهید کرد که اکثر سایت هایی که در رتبه های خوب گوگل جای دارند با وردپرس طراحی و مدیریت می شوند.

وردپرس از قالب سئو خوب و استانداری برخودار است و شما با نصب یک افزونه سئو می توانید وبسایت را در عرض چند ساعت از نظر سئو بهینه کنید.

3.امنیت بالای وردپرس

وردرس با استفاده از روش های مختلف امنیت سیستم مدیریت محتوا را بالا نگه داشته است و عبور از حفاظ های امنیتی برای هک یک وبسایت بسیار دشوار است.

وردپرس با ارئه ویژگی ورود دو مرحله به پنل کاربری، امنیت پنل کاربری شما را بسیار بالا برده است و شما با فعال کردن این روش دیگر از هک شدن پنل کاربری خلاص خواهید شد. برای افزایش بیشتر امنیت در وردپرس میتوانید از افزونه های ارائه شده توسط وردپرس استفاده کنید.

طراحی سایت توسط وردپرس خیلی از مشکلات برنامه نویسان و طراحان سایت را برطرف کرده است و به شما پیبشنهاد میکنیم حتما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس در طراحی سایت استفاده کنید. طراحی قالب وردپرس هم بسیار آسان و البته حاوی نکات تخصصی نیز هست .

مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا در بین کاربران از محبوبیت بسیار بالایی برخودار است. وردپرس به خاطر سادگی و امکانات بسیار بالا در طراحی سایت، طرفداران بسیار زیادی را به سمت خودش جذب کرده است و امروزه وردپرس به یکی از بزرگترین و معروف ترین ابزار طراحی سایت تبدیل شده است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس میپردازیم. پس باما همراه باشید.

یکی از پرتکرار ترین سوالات در بین کاربران، انتخاب زبان و پلت فرم طراحی سایت است که ما در این مقاله سیستم مدیریت محتوای وردپرس را به عنوان محبوب ترین سیستن برای طراحی سایت را باهم بررسی خواهیم کرد تا بیشتر با طراحی سایت با وردپرس آشنا شوید.

وردپرس در ابتدا به صورت یک سیستم برای وبلاگ نویسی ارائه شد اما بعد ها شرکت وردپرس پیشرفت قابل توجهی داشت و با تلاش کارکنان شرکت، وردپرس را به یک سیستم مدیریت محتوا تبدیل کردند تا یکی از دغدغه اصلی کاربران برای طراحی سایت بدون نیاز به دانش برنامه نویسی را برطرف کنند و در این عرصه بسیار موفق عمل کرده اند.

وردپرس بر پایه زبان php  برنامه نویسی شده است و برای رفع نیاز کاربران به ابزار ها، پلاگین های مختلفی را طراحی و عرضه کردند. پلاگین ها قابلیت بسیار زیادی را در اختار کاربران میگذارد تا کاربران به راحتی وبسایت خود را طراحی و مدیریت کنند.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

1- اوپن سورس یا متن باز بودن وردپرس

متن باز بودن وردپرس این امکان را به شما میدهد که کد های اضافی و مد نظر خود را به وبسایت اضافه کنید و همچنین امکان اشتراک گذاری کد ها هم وجود دارد ولی باید به این نکته مهم توجه کنید که نباید کد های معیوب را به وبسایت اضافه کنید چرا که ممکن است امنیت وبسایت را به خطر بیاندازد.

2- طراحی ساده و مدیریت آسان

یکی از مهم ترین مزیت های وردپرس، طراحی ساده و مدیریت آسان است. وردپرس با استفاده از یک پنل کاربری، امکان مدیریت وبسایت را بسیار آسان میکند و با این ویژگی هر فردی بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می تواند وبسایت را طراحی و مدیریت کند.

3- افزونه های مختلف برای مدیریت آسان

وردپرس برای مدیریت و طراحی بخش های مختلف وبسایت، افزونه های مختلفی را ارئه کرده است و شما با این افزونه های بسیار کاربردی می توانید طراحی سایت مشهد را شروع کنید.

افزونه ها، کار با وردپرس را بیسار آسان میکنند و شما دیگر نیاز به یادگیری زبان های مختلف برنامه نویسی برای طراحی سایت را ندارید و با خیال راحت به طراحی سایت با وردپرس بپردازید.

4- قابلیت شخصی سازی بسیار بالا

وردپرس یکی از انعطاف پذیر ترین پلتفرم طراحی سایت است. وردپرس این امکان را به شما میدهد تا بر اساس نیازتان صفحه های مختلفی را طراحی و با افزونه ها صفحات را مدیریت کنید. با وردپرس میتوان بیش از 100 نوع وبسایت را طراحی و اجرا کرد.

معایت طراحی سایت با وردپرس

1- کم شدن سرعت سایت با پلاگین ها

افزونه ها امکانات بسیار زیادی را در اختیار مدیران وبسایت ها قرار میدهند اما نباید در استفاده از افزونه ها زیاده روی کرد زیرا افزونه ها حجم زیادی از سایت شما را مصرف میکنند و با بیشتر شدن تعداد افزونه های درحال اجرا، سرعت سایت را کاهش میدهند.

2- بروز رسانی های بیش از حد

وردپرس در بازه های زمانی کوتاه مدت بروزرسانی های مختلفی را ارائه میکند. این بروزرسانی ها در جهت رفع باگ های موجود در وردپرس است و در بعضی از مواقع با بروزرسانی نسخه وردپرس، سایت شما دچار اختلال می شود لذا برای پیشگیری از اخلال سایت، حتما به صورت هفتگی از وبسایت بکاپ تهیه کنید تا در مواقع ضروری بتوانید وبسایت را به حالت طبیعی برگردانید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

میتونی شروع کنی !

مشاوره جهت طراحی سایت حرفه ای ، کافیه تماس بگیری و کلی اطلاعات کسب کنی
مقالات بیشتری مطالعه کنید
سئو سایت چیست
بلاگ

سئو سایت چیست

سئو سایت چیست ؟ ابزار های بسیار زیادی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که یکی از ایده آل ترین و کاربردی ترین ابزار بازاریابی، سئو

اطلاعات بیشتر »
طراحی سایت فروشگاه فایل مشهد
طراحی وب سایت

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل چیست و چگونه فعالیت میکند؟ در این مقاله شرکت طراحی سایت راشن قصد دارد اندکی راجع به نحوه فعالیت فایل صحبت نماید. فروشگاه

اطلاعات بیشتر »