تولید محتوا

تولید محتوا ، ازنون شب واجب تر است ، تولید محتوا برای سایت خود را جدی بگیرید

محتوای خلاقانه اعتبار کسب و کار شماست

تصور کنید به دنبال نرخ طلا هستید و در هر سایت که وارد می شوید همه چیز یافت می شود به غیر از نرخ طلا و ناچار به جست و جوی خود ادامه می دهید. به عدم رعایت نوآوری مطالب، همچنین صحت و اعتبار آنها با کلید واژه های مورد جست و جوی کاربران در سایت ها ریزش کاذب می گویند.

پدیده ریزش کاذب از منفورترین موارد برای کاربران بوده و هر موتور جست و جویی که راهکاری برای مقابله با آن ندارد به سرعت به رکود اقتصادی و فعالیت میرسد. در این بین تنها موتور جست و جوی گوگل با خط مشی خود موفق شده رده بندی اطلاعات را طوری طراحی کند که محتوای نو و خلاقانه و متناسب با کلیدواژهای معرفی شده در متن رتبه برتری داشته باشد.

بنابراین گوگل و کارمندان گوگل به شدت با محتوای تکراری، کلیدواژه های نامتناسب متن مبارزه میکنند تا کابران خود را حفظ کنند. در این بین اگر شما صاحب یک سایت یا کسب و کار مجازی هستید برای دیده شدن در موتور جست و جوی پر مخاطب گوگل باید حرفی نو برای گفتن داشته باشید و به اقوانین این موتور جست و جو احترام بگذارید.

تولید محتوا با رعایت قوانین موتورهای جست و جو یک راهکار برای پدیده ریزش کاذب اطلاعات می باشد. اما چه کسی ریزش کاذب را به خوبی می شناسد؟ و چه کسی به قوانین گوگل آگاه است؟ آگاهی از تغییرات به روز موتورهای جست و جو برای مقابله با ریزش کاذب و برقراری عدالت برای دیده شدن بین تولید کنندگان محتوا امری دشوار است. تهیه مطالب نو و خلاقانه و رقابت با مقالات و پایگاههای اطلاعات علمی بروز نیز امری دشوارتر! بنابراین بهتر است قبل از ثبت متون در وب سایت خود با کارشناسان این حیطه مشورتی داشته باشید تا رتبه سایت شما با افت روبرو نشود.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا یک سیستم است نه یک هدف بعد از طراحی سایت، این سیستم بازاریابی به شما کمک می کند تا کسب و کار  بهتری داشته باشید. تولید محتوا روندی است که در کنار دیجیتال مارکتینگ اهرم قوی تر را برای پیشرفت بوجود می آورد. این سیستم به شما کمک می کند تا با افرادی جامعه هدف شما برای فروش بیشتر هستند آشنا شوید. با آنها صحبت کنید، و آنچه را که می خواهید انجام دهید را عنوان کنید. به همین دلیل در کنار تولید محتوا داشتن استراتژی محتوا حساب شده ای وجود داشته باشد که انواع محتوای تصویری، متنی و فیلم شما را هدایت کند.

اهداف موجود برای یک سیستم تولید محتوا در کسب و کار ایجاد آگاهی ، پیشرفت و فروش بیشتر است. نوع محتوایی که شما تولید می کنید باید یکی از این اهداف را برآورده کند. این روش برای محتوای نوشتاری، ویدیو یا تصویر نیز صادق است. این امر همچنین در مورد هر كسی كه آن محتوا را استفاده می كند – آنلاین یا آفلاین – صادق است.

نوع محتوایی که شما تولید می کنید نحوه تولید آن را تعیین می کند. شما می توانید محتوا را مطابق با قالب آن تعریف کنید – مانند یک وبلاگ ، مقاله یا یک فیلم. اما تولید محتوا به سبکی که مخاطبان پس از دیدن آن برای شما تبدیل به مشتری فعال شوند، مفیدتر است. اگر محتوای مورد نیاز خود را با نتایج درخواستی دلخواه تعریف کنید، راحتتر می توانید دریابید که چه محتوا و مخاطبی کارایی دارد.

انواع مختلف محتوا چیست ؟

تولید محتوای گرافیکی در قالب های اینفوگرافیک، موشن گرافی، انیمیشن، استیکرهای متحرک و تصویر ثابت اتفاق می افتد. همچنین محتوای متنی در قالب رپرتاژ های خبری برای افزایش قدرت سایت و صفحه آنلاین کسب و کار، مطالب جذاب وبلاگی، اطلاعات مختصر و الزامی محصولات، مقالات سوالی و کوییز و … استفاده می شوند. از دیگر انواع محتوا می توان به مستندهای ویدئویی و فیلم های خبری و جذاب اشاره کرد. قبل از اینکه به تولید محتوا مشغول شوید بهتر است این موارد را مد نظر قرار دهید.

اهداف تولید محتوا؛ نقش های لازم برای تولید محتوا؛ قالب های تولید محتوا؛ برنامه ها و خط مشی؛ روش های حل مشکلاتی که هنگام تولید محتوا با آنها روبرو می شوید. 

سه نوع محتوا وجود دارد

سه نوع اصلی از تولید محتوا مرسوم است. محتوای پایه یا سنگ بنایی ، محتوای بدنه و قابل مشاهده، محتوای تکاملی هستند.محتوای سنگ بنایی یا پایه، محتوایی است که سعی در پوشش یک موضوع خاص به صورت قطعی و کامل دارد. هدف از محتوای پایه اغلب رهبری کسب و کار است. شما آن را تولید می کنید تا اقتدار خود را به مخاطبان نشان دهید. با آنها ارتباط قوی برقرار کنید و پایه های کسب و کار خود را پی ریزی کنید.محتوای بدنه و قابل مشاهده محتوایی است که می تواند برای دریافت یا ارائه اطلاعاتی مهم مبادله شود (مانند اطلاعات تماس). شما برای برقراری ارتباط با مخاطب ، محتوای بدنه و قابل مشاهده تولید می کنید. محتوا تکاملی معمولا به طور منظم تولید می شود. ممکن است به صورت یک سری پست های وبلاگ ، یا گزارش های منظم خبری یا قسمت های منظم یک برنامه  یا بارگذاری اطلاعات محصول باشد. شما برای ایجاد آگاهی در بین مخاطبان مورد نظر خود ، محتوا تکاملی تولید می کنید. 

چه مقدار از هر نوع محتوا را باید تولید کنید؟

میزان واقعی تولید محتوای مورد نیاز برای کسب و کار شما متفاوت است. این مقدار از یک شرکت به شرکت دیگر و از یک صنعت به صنعت دیگر متفاوت می باشد. پاسخ کوتاهی که اغلب نویسندگان و دیجیتال مارکترها می گویند این است که فقط برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به یک حداقل محتوا دارید. اما این برای بسیاری از افراد رضایت بخش نیست. زیرا برای شناخته شدن بیشتر و با کیفیت نیاز به تولید محتوای بیشتر و حرفه ای تر و جذاب دارید. شاید فکر کنید که چقدر محتوا را برای هر نوع صفحه از سایت یا شبکه اجتماعی خود باید تولید کنید. محتوای پایه باید فکر شده و معتبر باشد. بنابراین تولید آن مدت زمان زیادی طول می کشد اما یک بار برای همیشه کافیست. در نتیجه ، شما سعی در تولید بیش از حد آن نخواهید داشت. زیرا بی اعتنائی به این امر می تواند باعث ریزش زیاد منابع مالی شما شود. با توجه به ماهیت محتوا پایه نیاز به بیشترین منابع معتبر از هر نوع را دارد. یعنی ممکن است ترکیبی از اینفوگرافیک، موشن گرافی و … باشد. محتوای بدنه نیز یک بار برای همیشه کافیست. اما محتوای تکاملی بسیار اهمیت دارد. بخصوص زمانی که مخاطبان شما عادت داشته باشند مطالب و محتوای شما را دنبال کنند بهتر است این روند را متوقف نکنید تا بیش از پیش به دیگران معرفی شوید.  

هدف از تولید محتوا

هدف از بازاریابی محتوا ایجاد مخاطب و ترغیب آنها به خرید چیزی است. اما هدف از تولید محتوا بسیار ظریف تر است. هدف از تولید محتوا ارتباط با یک مخاطب فردی است. این محتوا بین تعداد زیادی از افرادی که مخاطب آن هستند اشتراک گذاشته میشود. محتوا اغلب با توجه به علایق ، مشکلات و امیدهای جامعه مخاطب کسب و کار تولید می شود.  فهمیدن این نکته اساسی در تأثیرگذاری محتوا تاثیر زیادی دارد. اگر هدف از محتوا تحریک برخی اقدامات توسط یک فرد باشد، نیاز به پرداختن به علایق و نیازهای آن فرد در محتوا است. فردی که به شما به جزئیات رفتاری آن توجه می کنید و به نیازهای وی در محتوا خود اهیمت می دهید سوژه بازاریابی محتوای شما است. این افراد به عنوان بخشی از استراتژی محتوای شما توسعه داده می شوند. این توسعه به فروش بیشتر شما در آینده کمک می کند.  راه ارتباط با یک فرد، تولید محتوایی است که هم سرگرم کننده باشد ، هم آموزشی ، هم آموزنده و هم که ترکیبی از هر سه نوع است. محتوای سرگرم کننده در سطح عاطفی با افراد ارتباط برقرار می کند. محتوای آموزشی در سطح روشنفکری ارتباط برقرار می کند و محتوای آموزنده در سطح توجه تاثیر دارد. 

تولید محتوا عاطفی / سرگرم کننده

اگر هدف شما این است که در سطح عاطفی با مخاطب ارتباط برقرار کنید، باید در مورد نیازها و احساسات افراد محتوا تولید کنید. محتوای عاطفی اغلب با نوعی داستان شکل می گیرد (اما اجباری نیست). این اغلب شامل درگیر کردن حواس پنجگانه مخاطبان است. به این دلیل است که ما از طریق حواسمان احساساتی را تجربه و ابراز می کنیم تا مخاطبان با ما همدلی کنند. اگر محتوایی را از نظر چیزهایی که می بینید، می شنوید، مزه میکنید ، لمس کنید یا بو کنید تولید کنید، مخاطبان احساسات مرتبط با آن حواس را “احساس” می کنند. به وجد می آیند و دوست دارند مدام احساسات شما را دنبال کنند.  

تولید محتوا آموزشی / فکری

اگر هدف شما آموزش مخاطبان خود است، باید محتوا را به صورت ریز بینانه تر توصیف کنید که فرایندهای یادگیری را تجزیه و تحلیل داده نماید و درک را افزایش دهد. این داده ها ، شواهد و استدلال ساختاری است که محتوای آموزشی را از هر نظر متمایز می کند. به هر حال ممکن است محتوای تولید شده براساس تجربه شخصی یا حرفه ای شما باشد. اما بدون پشتوانه آموزشی برای ادعاهای خود، واقعاً محتوای آموزشی محسوب نمی شود. تفاوت یک داستان آموزشی و سرگرم کننده با یک مطلب انتقال احساسات بسیار زیاد است و بهتر است مواردی برای درگیری تمرکز شخص در محتوا گنجانده شود. 

تولید محتوا آموزنده / توجه

محتوای آموزنده به دلیل نو بودن ، قابل اهمیت بودن و جذابیت آن توجه خواننده را به خود جلب می کند. اخبار نمونه بسیار خوبی از مطالب آموزنده است. اخبار روزانه درمورد مواردی است که اخیراً اتفاق افتاده است بسیار طرفدار دارد. تولید محتوا به صورت اخبار بسیار وقت گیر اما به سرعت نتیجه بخش است. در اسرع وقت گزارش می دهد که مخاطبان در صحنه حاضر باشند و شما را دنبال کنند. اگر می توانید محتوای آموزنده ای را برای مخاطب ارائه دهید ، آنها با توجه کیفیت آن به شما پاداش می دهند. هر یک از آن انواع محتوا می تواند مورد توجه مخاطب قرار گیرد. توجه به یک منبع خاص نیز می تواند در صورت تداوم تولید اثربخش باشد. بنابراین محتوا باید قول وعده سر وقت در معرض دید مخاطب باشد و اطمینان را به او تحویل دهد. 

 

تولید محتوا چیست و چگونه انجام می شود

 

نقش ها و مسئولیت های تولید محتوا

نقش های اصلی که در هر مرحله از تولید محتوا مهم هستند ، با طرح ایده در ابتدای راه شروع می شوند. سپس باید آن را برای مخاطب ارائه دهید. در آخر ، شما باید اطمینان حاصل کنید که این شیوه صحیح است و آنچه را که قصد داشتید برای گفتن در محتوا وجود دارد. این ایده خوبی است که بتوانید نقش افرد تیم تولید محتوا را مستند سازی و مشخص کنید، بنابراین هر یک از اعضای تیم محتوای شما می داند که از آنها چه انتظاری دارید و چه زمانی باید محتوای خود را تحویل دهد. می توانید کارها را به نوشتن ، طراحی و تولید و ویرایش تفکیک کنید.نوشتن اولین راه برای تولید محتوا به هر گونه ای است. نوشتن همیشه آغاز راه است، چه شما قصد تهیه فیلم داشته باشید ، چه یک بلاگ یا یک قطعه از هنر خیابانی. عمل نوشتن اهداف استراتژی محتوای شما را به یک تاکتیک برای جذب مخاطب تبدیل می کند. برخی افراد نوشتن را دشوار می دانند. دلایل بسیاری برایش وجود دارد. معمول است که افراد هنگام نوشتن با جزئیات گیج شوند. آنها جمله های میانی را متوقف می کنند و سعی می کنند آنچه را که نوشتند بازنویسی کنند. یا آنها یک ساعت را صرف تلاش برای فکر کردن به جمله کاملی می کنند که فکرشان را ابراز کنند؟ نویسندگان حرفه ای این کار را نمی کنند. آنها فقط کلمات را روی کاغذ (یا بر روی صفحه نمایش) ، به صورت موردی ، لیست می کنند. پس از اتمام آنها انتظار دارند كه آنچه را كه نوشتند را بازنویسی كنند و دیگر کار به اتمام رسیده است. نقش طراحی و تولیدتمام مطالب ، از فروتنانه ترین وبلاگ گرفته تا فیلم یا کتاب با ویژگی های طولانی ، روند تولید محتوا را طی می کنند. اگر محتوا به صورت آنلاین مصرف شود ، توسط یک طراح UX و / یا UI ارائه می شود. در صورت چاپ ، توسط یک طراح گرافیک ارائه می شود. اگر این یک فیلم باشد ، کسی مجبور است آن را فیلمبرداری کند و صدا را ضبط کند.اگرچه طراحی خوب اغلب برای مخاطب به چشم نمی آید ولی این بدان معنی نیست که این طراحی تولید محتوا محسوب نمی شود. در حالی که یک طراح UX کار بسیار متفاوتی را انجام می دهد. طراحی و تولید عالی همیشه با ایده های بیان شده توسط نویسنده آغاز می شود. سپس طراحان و افراد تولیدکننده واژگان بصری خود را برای تحقق این ایده آورده و این باعث تقویت ارتباط می شود. به عنوان مثال ، اگر شما یک اسکریپت در مورد کیفیت یک محصول نوشتید ، پس از آن ویدئویی را بر اساس آن اسکریپت در iPhone خود فیلم برداری نمی کنید. 

نقش ویرایش در تولید محتوا

ویراستاران نقش های مهمی در تولید محتوا ایفا می کنند. آنها در سطح خرد ، مواردی مانند املا ، بیان و حس را در یک تکه نوشتار بررسی می کنند. در سطح کلان آنها به دنبال این هستند که یک نویسنده در تلاش است چه بگوید؟ آیا آنها به آن اهداف دست پیدا می کنند یا نه؟ برای تولید فیلم یا صدا، ویرایشگر ممکن است نسخه نهایی یک داستان را از فیلم یا صدا خام تهیه کند. همچنین می تواند بر اساس یک فیلم نامه باشد. در این صورت حتی اگر کارهایی که انجام می دهند متفاوت هستند، نقش آنها یکسان است. ویرایشگران هنوز پلی بین نویسنده و مخاطب هستند. معمول است که مردم فکر کنند ، “من یک رایانه املائی دارم ، نیازی به ویرایشگر ندارم.” و درست است که برخی از ابزارهای دیجیتالی وجود دارند که بررسی نوشته ها را کمی ساده تر می کنند. در حالی که برخی از این ابزارها کاملاً پیچیده هستند، هیچکدام از آنها نمی توانند بررسی کنند که آیا نوشتار شما معنی دارد. این دقیقا چیزی است که در تولید محتوا اهمیت زیادی دارد.ویرایش کار خودتان غیرممکن است ، زیرا مغز شما می داند شما می خواهید چه بگویید. به عنوان یک دستگاه کارآیی ، شما را وادار می کند به جای آنچه که نوشتید  منظور شما را درک کند. ویراستار تنها شخصی است که می تواند در رفع آن مشکل به شما کمک کند. 

 

تولید محتوا چیست و چگونه انجام می شود

 

تولید محتوا برای گوشی موبایل و کامپیوترهای خانگی

فراتر از اصول اساسی نوشتن، طراحی یا تولید محتوا و ویرایش ، نگرانی هایی برای نمایش آن محتوا در  سیستم عامل های شخصی مثل اندروید، ISO، پی سی وجود دارد.اگر تولید محتوا شما در وب سایت ظاهر می شود ، باید در صفحه موتورهای جستجو نیز بهینه شود. سالها پیش ، این شامل تلاش برای استفاده درست کلمات کلیدی هدف در متن بود. این عمل با نام “پر کردن کلمات کلیدی”  اکنون ضروری نیست. در حقیقت این نوع تولید محتوا می تواند برای شما یک پنالتی باشد و موجب بدتر شدن اوضاع شود. موتورهای جستجو ترجیح می دهند مطالب خود را با افراد پیوند دهند. آنها استدلال می كنند كه اگر افراد زیادی به مطالب شما علاقه داشته باشند و به آنها اعتماد كنند ، رتبه بندی ها به طور طبیعی توسط مردم دنبال می شوند. اما هنوز هم باید به استفاده از کلمات کلیدی در چند مکان مهم در مقالات خود توجه کنید. استفاده از این کلمات کلیدی به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا محتوای شما را بشناسند. این به نوبه خود ، به آنها کمک می کند تا آن را برای افرادی که جستجو می کنند نمایان کند.کلمه کلیدی شما در هر بخش از مطالب مشخص شده به نوع محتوا بستگی دارد. اگر محتوای پایه را شما را تولید می کنید ، یک کلمه کلیدی یا عبارت کوتاه تر را هدف قرار می دهید (به عنوان مثال “کفش قرمز”). اگر این یک مطلب در وبلاگ باشد ، ممکن است یک عبارت کلمات کلیدی خاص و طولانی تر (مانند “کفش های قرمز در حال اجرا برای مردان” یا “فیلم ترسناک کره ای کفش قرمز)” را هدف قرار دهید. ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید که صفحات وب خود را به همان روشی که موتور جستجو بخواند ، بخوانید. اگر تولید محتوا بهینه سازی شده باشد افزونه هایی وجود دارد که به شما (از طریق سیستم چراغ راهنمایی) می گوید. معروف ترین آنها  Yoast است که افزونه ای برای سایت های وردپرس و دروپال در دسترس مردم عادی قرار دارد. غالباً جستجوگرهای سئو در صفحه در نرم افزار اتوماسیون بازاریابی مانند HubSpot یا Marketo گنجانده شده اند. همچنین خوب است بدانید تولید محتوای سئو شده در اندروید و کامپیوترهای شخصی و ISO تفاوت دارد.  

تولید محتوا به صورت فیلم و صدا

مزیت محتوای ویدئویی و صوتی این است که می تواند توجه مخاطب را به طرق مختلف جلب کند که کلمه نوشتاری نمی تواند. صداها و تصاویر آرامش بخش به دنبال صداها یا تصاویر ناگهانی ، غیر منتظره ، می توانند توجه را به گونه ای که کلمه نوشتاری نمی تواند جلب کند. معایب تولید محتوا برای فیلمبرداری و صدا این است که به تجهیزات خاص مانند دوربین ، میکروفون و نرم افزار ویرایش صوتی یا تصویری نیاز دارد. هزینه های این تجهیزات و تخصص لازم برای استفاده صحیح از آن ممکن است برای برخی از مشاغل مقرون به صرفه نباشد. خرید تجهیزات با کیفیت خوب می تواند گران باشد. گمراه کننده است که فکر کنید فقط با استفاده از تلفن هوشمند خود می توانید از این راه بپیمایید. میکروفون موجود در تلفن هوشمند شما صوتی با کیفیت مناسب را ضبط نمی کند تا محتوای شما حرفه ای به نظر برسد. با تکیه بر آن چه از نظر صدا و سیما می توانید تمام کارهایی را که انجام داده اید در ساخت اسکریپت ها و مفاهیم بی فایده جلوه دهید.وقت اضافی ، هزینه و تخصص لازم برای تولید فیلم و صدا نیز می تواند یک مزیت باشد. آوردن افراد و ایده های اضافی در فرآیند تولید محتوا می تواند محتوای شما را جذاب تر و دوست داشتنی تر از آنچه هست نشان دهد. محتوای جذاب تر مخاطبان بیشتری را برای شما ایجاد می کند.اگر شرکت شما می تواند از مخاطبان به چندین روش کسب درآمد کند و استراتژی شما این امکان را فراهم می کند ، پس سرمایه گذاری اضافی لازم برای این نوع محتوا ارزش دارد.

 

4.3/5 - (3 امتیاز)