طراحی پورتال حرفه ای

طراحی پورتال حرفه ای

طراحی پورتال حرفه ای چیست ؟ پورتال یک بستر امن برای یکپارچه سازی اطلاعات مختلف برای سازمان است که بر  پایه تکنولوژی Asp.net یا PHP طراحی و اجرا می شود.

دغدغه اصلی مدیران سازمان ها، نگه داری اطلاعات سازمان در قالب یک سیستم یکپارچه است که توسط سیستم یکپارچه سازی پورتال، نیاز سازمان ها به طور کامل رفع می شود. هدف اصلی سازمان ها از طراحی پورتال حرفه ای، دسترسی آسان و سریع به اطلاعات و ارائه خدمات به مردم می باشد.

معرفی طراحی پورتال حرفه ای

پورتال در معنی و مفهوم، دریچه و درگاه می باشد ولی در سطح اینترنت منظور صفحه تحت وب است که دسترسی آسان و سریع را برای کاربران به ارمغان می آورد.

ویژگی های طراحی پورتال حرفه ای

  • قابلیت دسترسی آسان به اطلاعات
  • قابلیت ارائه پنل اختصاصی برای کاربران
  • قابلیت جستجو مطالب
  • قابلیت سفارشی سازی
  • امنیت بالای کاربران
  • سرعت بالا و دقت بسیار بالا
  • قابلیت طراحی زیر پورتال
  • قابلیت سئو کردن پورتال

طراحی پورتال حرفه ای یا طراحی سایت ؟

یکی از چالش های مدیران سازمان ها انتخاب بین طراحی پورتال حرفه ای و طراحی سایت است. در طراحی سایت و طراحی پورتال حرفه ای تفاوت های بنیادی زیادی وجود دارد که مهم ترین آنها، کاربر محور بودن پورتال است.

پورتال برای دسترسی کاربران به اطلاعات با ارزش سازمان طراحی می شود ولی وب سایت، ویترین سازمان به حساب می آید و امکانات کمتری را نسبت به پورتال دارد.

پوتال معلولا حاوی مطالبی می باشد که برای سازمان بسیار ارزشمند است و پراکندگی مطالب در پورتال وجود ندارد.

کاربر برای استخراج یک سری مقاله و مطلب که از سوی سازمان، برای کاربر ارائه شده است مراجعه می کند ولی سایت یک بانک اطلاعاتی پراکنده‌ای دارد و کاربر  برای بالا بردن اطلاعات عمومی درباره سازمان به سایت مراجعه می کند.

انواع پورتال ها

پورتال ها در حالت کلی به چهار دسته تقسیم میشوند: 1. پورتال خبری  2.پورتال دانشگاهی  3. پورتال فروشگاهی 4. پورتال سازمانی

1.پورتال خبری :

خبرگزاری ها برای مدیریت اطلاعات درون سازمانی نیاز به یک پورتال جامع دارند. این پورتال باید منطبق با سیستم مدیریتی خبرگزاری طراحی شود تا تمام اعضای خبرگزاری به راحتی باهم در ارتباط باشند و مطالب را مدیریت کنند.

2.پورتال دانشگاهی:

امروزه تمام دانشگاه ها یک پورتال اختصاصی دارند تا دانشجویان و اساتید باهم در ارتباط باشند. در پورتال های دانشگاهی امور مربوط به نمرات، مقاله های آموزشی ، برنامه کلاس ها و… با  دانشجویان به اشتراک گذاشته می شود.

3.پورتال فروشگاهی:

پورتال های فروشگاهی برای مدیریت محصولات یک فروشگاه طراحی می شود به طوری که کاربر با ورود به پورتال های فروشگاهی از محصولات موجود با خبر می شود و سفارشات فروشگاه را مدیریت می کند.

4.پورتال سازمانی :

سازمان های مختلف با توجه به سطح نیاز مراجعه کنندگان، نیاز به یک پورتال جامع دارند. پورتال سازمانی امکان ارتباط میان مراجعه کنندگان و مدیران سازمان را فراهم می کند.

با استفاده از پورتال های سازمانی بسیاری از مراجعه کنندگان به سازمان کمتر می شود بدین صورت که شما اطلاعات مورد نیاز کاربر را در پنل شخصی کاربر قرار می دهید و کاربر  با مراجعه به پنل شخصی خود از تصمیمات و نامه های سازمان با خبر می شود.

پورتال های افقی و عمودی

پورتال ها از نظر موضوع به دو دسته کلی تقسیم می شود: 1.پورتال های افقی  2.پورتال های عمودی

1.پورتال های افقی : پورتال های های افقی به دنبال جذب مخاطب هستند و بیشتر روی موضوعات عمومی تمرکز دارند. یکی از معروف ترین پرتال های افقی، گوگل است.

2.پورتال های عمودی : پورتال های عمودی بر  روی موضوعات خاص تمرکز دارند و اطلاعات منحصر به فردی را بر ای کاربران به اشتراک میگذارند.

از نمونه پرتال های عمودی میتوان به پورتال های دانشگاهی اشاره کرد که مطالب منحصر به فردی را برای هر کاربر  به اشتراک میگذارند.

یکی از پورتال های سازمانی جامع میتوان به پورتال سازمان قضایی کشور اشاره کرد. طراحی پورتال حرفه ای توسط تیم حرفه ای راشن طراحی و پیاده سازی میگردد.

4.3/5 - (6 امتیاز)

میتونی شروع کنی !

مشاوره جهت طراحی سایت حرفه ای ، کافیه تماس بگیری و کلی اطلاعات کسب کنی
مقالات بیشتری مطالعه کنید
پورتال سازمانی
طراحی وب سایت

پورتال سازمانی

پورتال سازمانی چیست ؟ پورتال سازمانی (درگاه اطلاعاتی سازمان یا همان پورتال کسب و کار) طراحی خاصی از وب سایتی است که داده ها و

اطلاعات بیشتر »
طراحی قالب اختصاصی
طراحی وب سایت

طراحی قالب اختصاصی

طراحی قالب اختصاصی چیست ؟ یکی از مهمترین مسائل در زمینه طراحی سایت طراحی ظاهری و قالب آن که کاربرپسند باشد، است و می‌تواند همانند

اطلاعات بیشتر »